Advarsel!

Det første jeg gjør om morgenen er å gå inn til rottene og si god morgen susse på de å trekke fra gardinene. Søndags morgen var Storm den første jeg så og det rant mye porfyrin fra øyne og nese. Hun var helt rød nedover brystet og labbene. Porfyrin er som regel et tegn på at noe ikke er som det skal at rotta har noe smerte av ett eller annet slag. 

Igjen så blir rottemamman superstressa, hvorfor skjer alltid slike ting i helgene når alle dyrlegekontor er stengt.? Huff nei jeg får løftet henne ut av buret og sett skikkelig på henne, hun har ingen utvendige skader kloremerker eller lignende, jeg legger så merke til at hun sliter med å ta imot nammen jeg har gitt henne så neste tanke hos meg er da at hun har fått slag eller noe i den duren. Rottemamman blir da enda mer stressa, har hatt en del rotter nå med blødninger i hjernen også videre å det er ikke noen alright ting. Helt forferdelig egentlig.

Jeg tar henne med inn på soverommet for å vekke samboeren slik at han også kan se på henne, kanskje det er jeg som overdriver. Men han ser også tydelig det samme som meg. Mens jeg holder henne der i dagslyset foran vinduet, ser jeg at munnen hennes er litt rar, hmm..  Får åpnet munnen hennes å ser tydelig at det sitter noe på front tanna nede... Får til slutt lirket det av, skjønner ikke med engang hva det er jeg har dratt ut av munnen til babyen min... Setter Storm tilbake i buret og flyr tilbake for å undersøke... Både jeg og samboeren skjønner ikke hva det er. Så plutselig går det opp et lys, dagen før fant jeg en strips som var tygd på, den lille snuppa har satt tanna fast i stripselåsen, skjønner ikke helt ossen hun har greit det, men hun har tredd tanna inn på selve låsen og så har den satt seg fast... Etter noen timer ser hun helt bra ut igjen heldigvis :)

Så til skrekk & advarsel til andre, ikke bruk strips i buret!!!



Previous
Next Post »